Det är så skönt att träna!!

      DATUM: 2010-11-28 TID: 16:08:59

Jag har verkligen börjat älska att träna. Det är inte längre en kamp när jag ska åka iväg och träna, utan jag vill faktiskt! Jag nästan längtar efter det. Det är lite av en fristad för mig, det är bara jag och hög musik som pumpar i hörlurarna.

Hur kommer det sig? Jo de senaste 6 veckorna har jag tränat 3 eller 4 gånger i veckan, oavsett om jag har känt att ibland velat spy när jag ens hört ordet "gym". Jag har kämpat, och efter ett tag vände allt och jag kom på att jag inte längre kände motvilligheten att ta arslet ur vagnen och komma iväg, utan det blev en självklarhet.

Men som sagt, det var otroligt jobbigt de 3 första veckorna. Men vad gör 3 veckor egentligen? Vad gör det att känna att det är jobbigt i 12-14 gånger? Ingenting...speciellt inte när man börjar se resultatet av sina ansträngningar! Och det börjar jag göra nu :D. Och att kunna öka vikterna på maskinerna är ju halva nöjet! Då känner man sig otroligt stolt över sig själv.

Självklart känner jag vissa dagar fortfarande att "nej idag orkar jag inte". Men jag gör inte det till en ursäkt. Är man sjuk, så visst. Men är jag trött eller bara inte har lust, då åker jag ändå! För det är när man som mest känner att man inte orkar som det är allra skönast efteråt! Inga lama ursäkter alltså, är ännu en "regel" för att man ska komma igång.

Att träna är kul! Dessutom får det dig att må bättre, så varför inte ta dig i kragen och komma igång du med? Träning är inte endast en metod för att gå ner i vikt...det är bra för hälsan i allmänhet och man blir faktiskt mycket piggare och gladare :).

Min träning i dag;

- 30 minuter powerwalk i uppförsbacke, 3.5km
- 5 minuter löpning, sen la mitt knä helt av :(
- Adductor 30kg, 3x12 (tränar insidan av låren)
- Abductor 35kg, 3x12 (tränar rumpan och övre delen av insidan av låren)
-
Leg Extensions 20kg, 3x12 (tränar framsidan av låren)
-
Leg Curl 25kg, 3x12 (tränar baksidan av låren)
-
Leg Press 50kg, 3x12 (tränar framsidan av låren mestadels men även insidan av låren och rumpan)
- Glute (tränar rumpa och baksida av låren) 15kg, 3x12
- Abdominal Crunch 12,5kg, 3x12 (tränar magmusklerna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback