Einstein

      DATUM: 2010-07-04 TID: 06:53:03

Jag tog med en fågelunge hem igår. Va hos Lina och Jonte (syster och svåger) och den hade blivit utputtad ur boet X antal gånger, en gång till och den hade säkerligen brutit nacken eller en vinge eller något annat. Den hade inte klarat sig helt enkelt. Jag kände att jag var tvungen att göra något, så jag matade den hela dagen igår, höll den i min hand och höll den varm och sen tog jag med den hem. Hur kan något vara så litet och ömtåligt?söt. Jag döpte den i alla fall till Einstein för den har fjun runt hela huvudet, haha. Lägger upp bilder senare :).


Jag ska försöka få honom att flyga idag
, men om jag inte lyckas ska jag möta upp en kille som är expert/rehabiliterare på fåglar. Han blev rekommenderad av Viltjouren så det känns jättetryggt...man har ju liksom fäst sig vid pippifågeln så jag vill ju att han ska få det bra. Kommer nog fälla en tår eller två när jag lämnar honom vidare :(.


Nu ska jag försöka få i lillskiten lite rå köttfärs! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback