Decemberutmaningen dag 10

      DATUM: 2010-12-10 TID: 12:33:37

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad.

Oj, vad svårt! Jag har såklart flera låtar som jag lyssnar på när jag är på olika humör. Men kan ta upp två låtar per "kategori" då :)


Glad:

Låt 1. Den här låten har jag bara börjat att helt älska! Jag lyssnar på den typ hela tiden...den är grym!

Gubben I Lådan - Daniel Adams-Ray


Låt 2. Den här låten är bara helt underbar och jag blir helt glad när jag lyssnar på den! Mycket pga hans fantastiska röst.

Gone In The Morning - Newton Faulkner



Uttråkad:

Låt 1. Denna låt kan man inte sitta still till! Man blir ju helt sprallig när man hör den.
Och videon, så himla härlig!! Haha :).

Whake Me Up Before You Go Go - Wham!


Låt 2. Jag diggar FRONDA, han är otrolig på att skriva texter, Sveriges Eminem skulle jag vilja säga eftersom FRONDA också köra rap :).

En Stor Stark - FRONDA



Ledsen:

Låt 1. Den här låten ryser jag när jag hör. Jag lyssnar på den varje dag, haha. Det betyder ju inte att jag är ledsen varje dag utan bara att jag inte kan få nog av den. Jag känner nästan ångesten när jag hör denna låt, ångesten som utspelar sig i filmen Pearl Harbor under kriget. Den här låten når ända in till mitt hjärta. Den är fantastisk!!

Tennesse - Hans Zimmer


Låt 2. Jag lyssnar på denna låt när jag är ledsen. Jag vet inte varför, man ska väl lyssna på "glad" musik när man är glad men jag är tvärtom :P. Är jag ledsen behöver jag få ur mig det på något sätt, och för mig är musik terapin :).

Stay - Hurts

Upp i varv:

Låt 1. Hur kan man inte dansa till den här? Man får ny energi av den på något sätt. Jag älskar låten, och The Killers.

Mr. Brightside - The Killers


Låt 2. Jag säger bara: Tokio Hotel i mitt hjärta och öööööös! Älskar denna låt.

Tokio Hotel - Wo Sind Eure Hände



Arg:

Låt 1. Den här låten är perfekt att lyssna på när man är riktigt arg!! Då lyssnar jag bara på "sån här" musik. Tycker den funkar bäst då. Antingen det eller att åka och träna ;).

Crawl Through Knives - In Flames


Låt 2. En låt som jag alltid älskat! Det var en gammal klasskompis som spelade den för mig och sen dess har jag älskat den. Den är också en låt som funkar jättebra när man är arg ^^.

All These Things I Hate (Revolve Around Me) - Bullet For My Valentine


Som sagt, det finns massa andra låtar som jag lyssnar på, men detta är några ur varje sinnesstämning! :P.

Nu ska jag äta något, ciao! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback