Det här med att flytta...

      DATUM: 2010-08-30 TID: 16:55:46
Om det är någon som läser det här, så har jag en fråga. Är det någon här som har flyttat från sitt barndomshem? Och då menar jag inte flyttat från sina föräldrar till eget så att man ändå kan komma och hälsa på, utan jag menar flyttat hela familjen med vetskapen om att någon annan ska flytta in i hemmet där man alltid bott, i hela sitt liv...?

Vi håller nämligen på att kolla runt på lägenheter och eftersom att det är så otroligt dyrt här i Nacka så är det dags att flytta härifrån. Det känns heartbreaking eftersom det inte går att ersätta vårt hus, vårt fina radhus där jag spenderat 19 år av mitt liv. Men det kanske är dags att gå vidare i livet?

Det jobbigaste blir att lämna alla här i området. Min fina syster, systerdöttrar och svåger och min allra bästa vän som bara bor ca 100 respektive 15 meter från mig och My som bor 15 minuters gångväg härifrån...som jag sa, heartbreaking.

Någon som vet hur man ska hantera sånt här? (vi har inget klart än, men vi kommer nog flytta så fort vi hittat något annat vi gillar riktigt mycket...)

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: Ja visst va den söt (: och för 80 kr kan man ju inte låta bli att beställa hem den

2010-08-30 @ 19:00:25
URL: http://elinswedin.blogg.se/
Postat av: Danielle

Det kan jag svara på räcker upp handen!

Det känns lite konstigt i början, och efter ett tag i nya boendet sen så hittar man att huset är till salu igen på Hemnet, så då bara måste man spana in bilderna och ser att dom gjort om huset helt, man känner knappt igen sig fast man bott där hela sitt liv!

Det är faktiskt kul att flytta, upptäcka nya områden, få välja tapeter/färg, nya möbler kanske, ny matta, nya gardiner... Det är faktiskt det roligaste :). Få inreda precis som man vill ha det! Så jag hoppas att ni flyttar så du får upptäcka att det faktiskt är ganska kul!

2010-09-02 @ 17:40:33
URL: http://loomi.blogg.se/bostad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback