RAPELAY - DET SKA BORT!

      DATUM: 2010-04-05 TID: 18:03:13
Nu är bloggen tillbaka, på riktigt. Och jag har något viktigt att säga!! Så läs gärna detta inlägg innan ni klickar er vidare!



Jag klickade mig in på Aftonbladet idag. Jag fick tunghäfta och satt bara och stirrade när jag såg ett klipp på Aftonbladet som heter "Spelet går ut på att våldta". Det handlar om det japanska spelet som går ut på att våldta tonårsflickor på olika sätt. Jag blev upprörd till tårar, vart är världen påväg om detta är det folk hyllar?

Vilken/vilka sjuka människor är det som sitter och kommer på sådana här spel? Jag säger bara en sak; de borde spärras in, for good!! Jag menar det verkligen. Att våldta någon är den värsta kränkningen jag kan tänka mig, jag är själv tjej/kvinna och även om jag inte själv blibvit utsatt för något så hemskt, så kan jag bara tänka vilka känslor detta spel har satt igång på de tjejer som faktiskt varit med om det. Det är inte okej.

Jag gick in på facebook och kollade om det fanns någon grupp emot detta spel, vilket det fanns. Jag gick med i den direkt, självklart. Något måste man ju göra, och facebookgrupper har ju etablerat sig och lett till många positiva saker, så jag uppmanar alla som har facebook att gå med i DENNA grupp.

Detta är klippet från Aftonbladet...jag vill inte gå in mer på detaljer vad spelet handlar om och går ut på, så ni får kolla nedan om ni vill kolla.


Vad tycker ni om detta? Jag hoppas verkligen jag når ut till några så denna facebookgrupp får så många medlemmar att det uppmärksammas ännu mer än vad det redan gjort!

Detta inlägg är för alla oss tjejer och även för alla killar som på något sätt vill strida mot våldtäkter som pågår över hela världen, dagligen.

Massa kärlek till er som läst detta! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback