Hej sweeties!

      DATUM: 2009-10-07 TID: 18:30:14

Oj vilken dag :).

Hade först gitarrlektion, som gick hur bra som helst! Även om de där nedrans baréackorden är så kluriga!

Efter det hade jag sånglektion där jag fick min sånglärare att gråta, haha - positivt alltså! Hon sa så fina saker till mig! Jag har så dåligt självförtroende när det gäller min sångröst och jag tycker inte att det låter så bra som jag önskar att det skulle göra. Men idag sa min lärare till mig under uppvärmingen (så jag sjöng inte ens någon låt, utan bara "mmmmmmm" och "iiiiiiii" etc, haha), medan hon höll handen på hjärtat; "Emma. Du är så fantastisk. Du har sån unik röst som jag aldrig hört förut! Den är så vacker och du anar inte vilken potential du har att gå så långt som du vill. Du har en röst som berör och den är helt unik". Och sen sa hon "nu orkar inte jag mer. Vi tar en ny låt" och så darrade hon på rösten. 

Vad mer ska jag säga? Jag blev så otroligt lycklig, en kraft gick igenom mig som bara värmde hela kroppen och jag kunde bara få ut "åh, tack så mycket". I gensvar fick jag då "Det är jag och alla andra som har turen att få höra dig sjunga, som ska tacka". WOW. Jag kommer aldrig glömma de orden hon sa. Och från och med nu, ska jag tro helhjärtat på att jag kan!

Med detta inlägg menar jag inte att skryta, hoppas ni förstår det! Ville bara på något sätt uttrycka in glädje över att jag fick en bekräftan som mitt självförtroende behövde. Kommer aldrig säga "jag är bäst på att sjunga". Men från och med nu ska jag svara, om någon frågar om jag kan sjunga: "Ja! Det kan jag!"


När jag kom hem åkte jag och hämtade paketet på posten med HUMANOID-albumet i. Ska lyssna på det nu medan jag gör dagens/kvällens plugg, är så spänd!

Hur är allt med er?

PUSS på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback