Mitt internet vill inte samarbeta...därför kan jag icke blogga :(

      DATUM: 2009-12-21 TID: 20:01:56
Mycket har hänt sen jag bloggade senast...men inget sådär alarm-alarm-igt, som man bara måste nämna. Jag har skjutsat syster med familj till Arlanda i tisdags, träffat Bea lite småstunder här och där, kollat på massa filmer, börjat läsa en ny bok (åttonde, eller kanske nionde till och med...? för i år, jag har blivit bokmal and I like it!), varit hos min andra syrra och hälsat på, spelat TV-spel (närmare bestämt BATMAN på PS3, jag menar, vad toppar det?!)...och sist och störst: jag har fått JULLOV, finally!

Jag har även dragit på mig en förkylning och halsont som heter duga...så nu kurerar jag mig hemma i soffan. Såg också två filmer jag inte sett förut;

LIFE AS A HOUSE


Jag säger bara såhär: Om ni inte sett denna film så spring nu genast och hyr den!!!!! Absolut en utav mina favoritfilmer, om inte favoriten numero uno! Den är så stark, gripande, väl genomtänkt, tragisk, sorglig, engagerande, genialisk...vad mer kan jag säga? Jag har aldrig, någonsin i hela mitt liv gråtit så mycket till en film som jag grät till denna. Och då jämför jag det med filmer som Pearl Harbor, The Notebook, Changeling och This Is It (Michael Jackson-filmen)...okej jag är ganska blödig när det gäller film. Men ändå...
Den här filmen får absolut högsta betyg av mig, för den är så otroligt fin. Den får en att gråta, att bli arg, att tänka efter, att hoppas..allt! Alla känslor i en och samma film. SE DEN people!! Betyg: 5/5!!

CLUELESS


Den var okej, det var en bra story och så, men lite seg. Jag tror jag ska ge den en chans till, för jag var precis påväg att bli sjuk när jag kollade på den + att jag hade massor (!!!) med plugg så jag var inte helt 100-procentig när det kom till att fokusera. (Så sjukt att jag såg just denna film, i fredags och två dagar senare, alltså igår, får man höra att Brittany Murphy, är död. Så tragiskt. Detta var hennes genombrottsfilm och hon spelar väldigt bra. Hon var fantastisk!!). Betyg: 3/5




Nu är det filmdags, igen. Ska se "Kung Fu Panda" och "Monster VS. Aliens" bland annat. Kanske även se Life As A House igen, för mor min har inte sett den än.

Puss och Kram på er! :)

Kommentarer
Postat av: big brother

Kul att du kom och tack för presenterna! :)

och..jag hittade frågetecknet :p

kram brorsan

2009-12-22 @ 17:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback