Jag är trött på idealet! (kolla bilderna i detta inlägg så får ni se)

      DATUM: 2009-08-31 TID: 18:53:53

Vi mäter oss med perfektion som uppnåtts efter timmars sminkning och hårfixering och retuschering! STOP IT säger jag bara!


Jag vet att många tagit upp på senaste tiden hur retuscherade kändisarnas bilder är. Men jag måste nästan (vadå nästan, jag skriver ju ett nu!) också skriva ett. Jag är så trött på att alla ska behöva se perfekta ut! Att nå perfekt utseende är något som få utav oss kan uppnå. Men det verkar inte gå in i allas hjärnor. Även jag jämför mig själv med stjärnorna från Hollywood - men när jag tänker efter så känner jag mig bara pinsam. Fatta vilka produkter de har råd med?! De har stylister som sminkar de och döljer alla "fula" finnar, rödheter och allt vad det nu är, och de har hårstylister som gör att de är skitsnygga i håret om de ska gå utanför dörren, om de nu skulle vilja det. Att supersmala stjärnor som Jessica Alba ska retusheras ännu smalare gör att jag inte har något hopp kvar för detta samhälle! Inte konstigt att dagens kvinnor känner sig så missnöjda med sig själva! Nej fy säger jag.


I alla fall, här är bilderna (jag tycker fortfarande att de är vackra, för det visar bara att de också är mänskliga!);

Hur många av oss har inte sån här hy och skäms över den? Gör inte det! :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback